Det finns andra lopparrangörer som erbjuder återbetalning – varför gör inte ni det?

Alla arrangörers förutsättningar är olika. Vi är i regelbunden kontakt med samtliga större arrangörer av motionsevenemang och det råder en absolut enighet i att vi i kraft av våra respektive allmänna villkor inte är skyldiga att erbjuda återbetalning. Däremot har vissa arrangörer landat i att de har en möjlighet att erbjuda återbetalning utan att deras verksamhet går under. Det beror oftast på att den ekonomiska skadan det skulle orsaka dem är förhållandevis liten, till exempel på grund av att de evenemang som berörs motsvarar en mycket liten del av deras omsättning, eller att den volym av anmälningar som berörs är relativt sett låg.

Hade vi haft möjlighet att erbjuda återbetalning, utan att konsekvensen hade varit att verksamheten hade gått under, så hade vi gjort det (trots att vi inte är skyldiga att göra det). Vi försöker nu och kommer under kommande år att fortsätta att kompensera våra deltagare som drabbats av inställda evenemang på grund av coronautbrottet så mycket vi överhuvudtaget kan. I nuläget innefattar det inte återbetalningar, men om vi får de ekonomiska möjligheterna genom ekonomiskt stöd så kommer vi att göra det vid ett senare skede.
Tjejmilen Kundtjänst Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.